Snö, blåst & köttbullar

Fy vilket väder det har varit idag. Det snöade på tvären & blåste isvindar i morse. 
Trots att vi inte var i säng förrän 00.45 igår så vaknade jag 07 i morse och tog på ridkläderna & gick ut. 
Det var en tjej till i ridhuset & hon berättade att dom vilda korna är infångade. 
Äntligen! 
Jag åt frukost när jag kom in igen & gick ut igen sen & mockade & gjorde klart stallet. 
Vi gjorde julköttbullarna tillsammans sen & gjorde extra så att det räckte till dagens middag med. 
Efter middagen fick vi för oss att det skulle vara skönt med en promenad. 
Det var det inte kan jag säga. 
Fy tusan vad blåsigt & kallt det var. 
Och halt! 
Promenaden blev mycket kortare än planerat för ingen av oss tänker bryta några fler ben. 
(null)

Jag försökte slå in några julklappar vid köksbordet. Men det finns någon som älskar papper, snören och paket. 
(null)

(null)

Posten kom med några julkort idag, ett på fina syskonbarnbarn och ett från Ingrid i USA. Hon skickade också med ett kort på Mamma och henne taget 1940. 
(null)
Så fina ♥️ Mamma bör vara runt 13 år på bilden. 

Stephie kom upp en stund på kvällen & jag tog dagens andra iskalla promenad när jag följde henne hem. 
Lite seg har jag varit idag & inte fått så mycket gjort. 
Sov Gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0