Vaccin & Fikabesök

Jag vaknade före sju i morse. Sover mycket bättre nuförtiden faktiskt. Jag har slutat titta på mobilen på kvällarna, jag bloggar men lägger sen undan telefonen. 
Det har gjort jättemycket för sömnen, jag vaknar inte alls så många gånger per natt och vaknar tidigare på morgonen och känner mig utsövd. 
Idag travade jag mer med Sigge, äntligen. 
Jag kommer sätta igång honom lugnt under två veckor nu. 
Jag hann precis dricka kaffe innan det ringde & det var veterinären som skulle komma och vaccinera Charm. 
Jag gick ut & tog in hästarna igen. 
Sigge stod & sov med underläppen hängande
(null)

Charm blev dålig när han vaccinerades så för säkerhets skull tempade jag honom innan för att veta hans normaltemperatur. 
(null)

Idag klarade han sig utan reaktion av sprutan. Det kan ju komma dom närmaste dagarna men sist hade han reagerat i princip direkt (efter 25 minuter) 
Anette kom hit på en fika vid tvåtiden. 
Hon var på Ullared igår och köpte lite fodertillskott åt mig. Det är mycket billigare där så hon brukar vara snäll & handla åt mig när hon åker dit. 
Sen har jag stickat, tränat pilates och pysslat lite i stallet. 
Lite blandat väder idag, men ingen nederbörd och bara runt minus fem grader. 
(null)

(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0