Grått

Det har varit gråväder idag. Ett par tre plusgrader med ett grått lock över hela himlen. 
Jag hade planer på att rida direkt efter frukosten men Sigge är lite tjock i ett framben  så han fick vila idag. 
Istället högg jag ved och slängde ner hö. Jag konstaterade också att det inte är mycket hö kvar nu. 
Det är dags att hämta nytt. 
Ett Mail från Nordeas pensionsrådgivare gav mig 46 sidor att läsa igenom. Inte det roligaste men nödvändigt. 
Vi åkte en sväng till Ica sen för lite inköp inför morgondagens aktivitet. 
Rolf kom klockan tre & skodde Sigge & verkade Bea. 
Sigge blir lite otålig (ouppfostrad?!?) ibland & "rycker" & vill sätta ner foten. För att undvika detta (& underlätta för Rolf 72 år) så får Sigge sin slickburk. 
Han älskar den & koncentrerar sig helt på den & står snällt tills alla skorna är på plats. 
(null)
Hans goa mule får en helt annan färg bara för han trycker verkligen ner hela mulen i burken. 
Bea fick också fina fötter, men allvarligt talat är det nästan svårt att se hovarna på grund av all päls, haha. 
Har jag berättat att hon har börjat fälla? Inget konstigt tycker ni men hon har PPID.  En sjukdom som gör att dom inte fäller alls. Man får klippa dom hela tiden. 
Men, i början av januari började pälsen falla. Så nu har man långa shettishår överallt…    Men jätteskönt att hon blir av med pälsen. Klippmaskinen strejkade ju senast. 
Grått ute & grått inne. 
Grått garn som jag jobbar vidare med. 
(null)

Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0