Lösa hundar

Mera snö har det kommit idag. Men det mesta smälte när det landade på marken under dagen. Nu på kvällen har det blivit lite kallare så nu är det vitt ute. 
Sigge var duktig idag, vi jobbade vidare med byten & en massa övergångar. 
(null)
Fråga mig inte vad jag gör med handen för det vet jag inte 😅
När jag gick från ridhuset ropade grannen Lena & frågade om jag sett hennes hund (en schäfer)
Det hade jag ju inte (i ridhuset)
Men precis då såg jag den nedanför vårt stall. 
Jag sa det till Lena varvid hon tar upp en visselpipa & blåser högt, inget som Sigge uppskattade kan jag säga. 
Hunden kommer nu i full fart rakt emot mig & Sigge som nu är en aning upprörd. 
När hunden sen skäller ut oss och springer runt & nosar på Siggges bakben så exploderar han. 
- Hunden är inte farlig säger Lena. 
Men det fattar ju inte hästen heller! 
Ska jag vara ärlig så är vi väldigt trötta på deras lösa hundar. Det händer titt som tätt. 
Sist var den vid hagarna och stressade hästarna. 
Inte kul. 
Det var tv-sändning från Göteborg Horse Show på eftermiddagen så jag parkerade mig i  soffan med stickningen. 
Stephie kom förbi en sväng efter jobbet, så vi pratade en stund. 
Sen blev det tacos ikväll igen. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0