Stormigt & leverans

Jag skäms lite att säga det men i morse var vi sega båda två. Det blev långfrukost eftersom vi har den möjligheten. 
Ute har det stormat idag. Jösses vad det har blåst, men solen har visat sig lite också. 
Jag red efter frukosten. 
Sigge är bättre i benet, en liten aning svullen i det ännu men absolut inte öm eller halt. 
Problemet med honom är att han har så mycket energi så om inte vi motionerar honom så springer han i hagen. 
Alltså rids han lugnt. 
Fast igår hade han levt rövare med Stephie när hon red ut. Usch, det är inte kul. 
Men jag red i ridhuset idag och Sigge var snäll. 
(null)

Bosse & jag tog en promenad sen medan lasagnen stod i ugnen. 
När jag skulle ta in hästarna började Sigge springa & bocka för fullt i hagen…
Inte bra. 
Det tog en liten stund innan han kunde stå stilla så länge att jag fick på grimman. 
Hoppas att han inte blir sämre i sitt ben nu bara. Jag satte på honom en "kylstrumpa" som jag ska ta av när jag strax går ut & nattfodrar. 
Håll tummarna. 
Det blev ett pilatespass idag med, känner faktiskt stor skillnad i kroppen sen jag började med det. Både på hästen och "på marken"
Jag stickar för fullt för att bli klar med ponchon & Wilda gosar. 
(null)

Ikväll fick vi leverans av de sista solpanelerna så snart kanske dom kommer upp på taket till slut. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0