Vårrullar med Ester

När morgonsysslorna var klara ställde jag mig vid spisen. 
Jag rev morötter, strimlade vitkål, tärnade paprika, skar lök med mera innan jag började steka köttfärs. 
Tillsammans med ärtor,majs & kryddor blev detta fyllning till vårrullar. 
(null)
Jag tog sen min gryta och gick upp till Ester för att göra vårrullarna. Ester hade köpt "rispappret" som man gör rullarna av. 
Vi fick ihop femtio stycken var & sen fikade vi och babblade & skrattade en massa. 
Jag hjälpte henne lite med stickningen också, hon har nyss lärt sig sticka och undrade hur man avslutar det hela. En halsduk var klar. 
Jag värmde mat när jag kom hem, sen tog jag in hästarna och åkte in till A6. 
Tanken var att köpa något nytt att ta på mig i helgen när vi ska till Karlstad. 
När Stephie & jag var där i helgen för att handla bl a en svart kavaj till henne så insåg vi att orange kommer att bli vårens färg. 
Nu har jag haft några dagar på mig att "smälta det" & kände att javisst, något orange får det bli. Lite färg efter vinterns gråskala. 
MEN…. nu var det visst slut på orangea kläderna! & jag kunde inte tänka om, så det blev ingenting… 
Det får bli naket helt enkelt. 
Nu fortsätter jag med stickningen ett par timmar till innan det är läggdags. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0