Alfons

Idag har det mest varit häst här. 
Det började med ett träningspass för Stephie där Sigge var duktig men inte jag. 
Jag är i en svacka med min ridning just nu. 
Jag har för korta armar som inte når fram till tyglarna, inte går dom att räta ut helt heller. Min vänsterhand har dessutom en tung tumme som gör att handen välter så Stephie måste ropa -upp med vänster tumme. 
Sittbenen sitter inte heller på rätt ställe & huvudet tror att kroppen lutar framåt när den lutar bakåt. 
Som ni hör har jag mycket att jobba på framöver. Eller är det dags att börja samla frimärken?…
Stephie gick in i förväg och lagade mat. När jag kom in åt vi kyckling med pesto, tomat & mozzarella med potatismos. 
Efter maten gick Stephie till ridhuset igen för att ha en elev. 
Jag tog en kopp kaffe och en powernap i soffan. Wilda sov på min sida av sängen halva natten vilket innebar att jag knappt sov då.  Det är bättre när hon sover hos Bosse. 
Stephie hann in & värma sig lite vid kaminen innan vi gick ut igen när Alice och Alfons kom. 
Alice ska åka utomlands på semester så därför ska Alfons bo hos oss under tiden. 
Vi lastade av allt & sen sadlade Stephie Alfons & vi gick till ridhuset. 
(null)

(null)
Det är en stor, fin häst. 
(null)

Sigge känns (nästan) liten i jämförelse. (Fast jag tycker att han är i största laget) 
Kvällsmaten blev onyttig, ostbågar och godis.. 
Nu ska jag gå ut i stallet för sista gången idag. 
Sov gott 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0