Bommar, ösregn & god lunch

Efter frukosten red jag som vanligt. 
Jag la fram några bommar för jag ska inte anstränga mig för fullt än efter tandutdragningen. 
Med bommarna får Sigge jobba medan jag kan ta det lugnt. 
(null)
Det började regna precis när vi skulle gå till ridhuset. Så jag la Sigges halstäcke (bara halsen) på sadeln som skydd. Funkar jättebra. 
När vi var i ridhuset började det vräka ner regn & det fortsatte mer eller mindre hela dagen. På kvällen klarnade det upp igen. 
Vi har sen renoverat hela dagen. 
Stephie & Danne bjöd på lunch idag, Caesarsallad hämtad från Bryggan, en restaurang inne i Jönköping. Den är verkligen jättegod! 

Det här trädet som står utanför S&D:s tomt har en liten historia. 
På vägen bakom deras hus låg förr ett företag som hette Bankeryds Trä. 
Om Stephie ringde mig när hon var mindre & frågade mig var jag var kunde jag svara att jag var vid Bankeryds trä. 
Hon trodde då att jag var här vid detta trädet, som hon trodde hette Bankeryds Träd 😂
(null)

Det har blivit en hel del gjort i huset idag men återstår en hel del ändå. 
Garderoberna är på plats (minus dörrar) i sovrummet och kylen är där den ska vara. 
(null)

(null)
Imorgon kommer stenskivorna, det blir spännande. 
Nu ska jag natta hästarna och mig själv. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0