En dag i köket

Enligt min väderapp skulle det komma lite regn mellan 10 & 11 idag. 
Så jag släppte ut Sigge med Rambo-täcket, ett flugtäcke med täckt rygg. Min tanke var att hinna ta in honom innan regnet för att rida. 
Men jag hann knappt innanför dörren innan himlen fullkomligt öppnade sig & regnet vräkte ner. 
Inte kul. 
Jag dammsög övervåningen först & gick ut när regnet slutat. 
Sigge var inte bara blöt av regnet han hade passat på att rulla sig grundligt på båda sidorna…
Hur kommer man ens på tanken att lägga sig i geggan? 
Till slut var vi redo att gå till ridhuset ändå. 
Då han kändes lite spänd i musklerna (troligen efter gårdagens jobb med mycket samlad galopp) så blev dagens pass lugnare. Vi joggade mest i lite lägre form. 
När jag kom in var alla här, Tim, Stephie och Danne. 
S&D hade varit på Bjurfors och överlämnat lägenheten. Det är så skönt att den blev såld! 
Stephie önskade Boeuf till middag och hade handlat med alla ingredienserna. 
Deras vatten i köket var inte inkopplat än (VVS-aren kom senare påeftermiddagen) så vi lagade maten här. 
Det är ju långkok och ett hel del att fixa med så vi spenderade flera timmar i köket. 
(null)

Gott var det i alla fall 
Efter maten snodde vi ihop några chokladmuffins till kaffet efter. 
"Pojkarna" var nere i huset med VVS-aren flera timmar. Så nu är vattnet inkopplat i köket & diskmaskinen funkar.  
Jag städade klart nerevåningen också sen & kvällen blev lugn framför tv.n
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0