Ledig lördag!

Ledig lördag! 
Ingen renovering idag utan flytt. 
& flytten hjälpte Dannes pappa, bror och en kompis till med så vi slapp. 
Jag & Sigge red ut i skogen en sväng på förmiddagen. Lugnt & skönt, några kossor men på lite avstånd så Sigge brydde sig inte. 
(null)

Kaffet dracks med smörgåsrån till, som jag har saknat dom, dom försvann från butikshyllorna i februari eller mars. Dom innehöll något enzym tydligen som inte var tillåtet & sen har det dröjt ända tills denna veckan innan dom dykt upp igen. 
Vi har ju inte riktigt hunnit med vårat eget hus här ett tag. 
Växthuset har växt igen till en djungel
(null)

Idag tog jag tag i att försöka reda upp det lite. 
(null)
Bättre blev det, eller hur?!
Den röda salladen blommar fint med lila blommor. 
(null)

Den vanliga plocksalladen växer på höjden! 
(null)

Bifftomaterna är biffiga, men gröna 
(null)

Jättegurkan skördade vi idag 
(null)

(null)

Lika lång & tjock som min underarm och hand
Vi har ju ätit god "köpemat" några dagar nu när vi har "intensivrenoverat" så idag var det gott med lite hemlagad mat. 
Torskgryta med egen färskpotatis. 
Jag plockade in lite basilika också från växthuset & la den i en tomatsallad med mozzarella. 
(null)

(null)

 Efter maten gick vi ner till huset, kunde inte hålla oss därifrån 😅
Det blir så fint
(null)

Inte alls klart än men inatt blir första natten i huset för dom. 
Lampan är ju jättesnygg… eller… bygglampan hänger kvar
När vi kom hem klippte jag gräs och mockade hagarna. 
Sen blev det soffläge med ett glas vin och popcorn. 
Hoppas ni har en bra helg 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0