Över förväntan

Inget regn idag, skönt för jag hade planerat en skogstur för mig och Sigge. 
(null)

Redan när jag red iväg såg jag att korna var nära vägen jag måste passera på hemvägen. Men det är lika bra att ta tjuren vid hornen (haha, hemska tanke! ) Sigge måste ju någon gång (förhoppningsvis!) vänja sig vid kossor, eller?!?
Vi skrittade vår runda och närmade oss dom skräckinjagande djuren. 
Sigge stannade & stirrade, först på korna & sen på mig (!) Jag pratade med honom & berömde honom & han gick lite närmare & gjorde samma procedur igen. 
Några steg i taget tog vi oss sakta men lugnt & säkert förbi. 
Så skönt! 
(null)

Dusch följde på det och lite blandat fix här hemma. 
Wilda fick för sig att hon skulle öppna vitrinskåpet i köket. 
Jag vet inte riktigt vad hon ville ha tag på därinne…
(null)

(null)

(null)

Efter maten gick vi ner till S&D. Deras beslag (handtag) till köksskåp och lådor hade kommit. Tim var redan där och hade börjat montera. 
Det blir så fint i köket! 
(null)

B & jag slipade & tapetserade den sista väggbiten i hallen. Så imorgon går den att måla. 
Jag gick hem & tog in hästarna & sen gick jag ner igen & Stephie och jag tog en kvällspromenad. 
Jag gjorde tacos till kvällsmat idag, är det inte fredag idag?!? Som "pensionärer" är det svårt att hålla ordning på vilken dag det är, det spelar ju inte så stor roll om man säger så. 
(null)

Jag är väldigt lyckligt lottad som kunnat sluta jobba så "tidigt"
Nu ska jag nattfodra. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0