Överraskningsfest

Igår var det äntligen dags. 
Vi (Stephie, Tim och jag) har hållit på ett tag med ett fixa en överraskningsfest för Bosse som fyller 65 på onsdag. 
Det har inte varit jättesmidigt att fixa allt utan att han skulle misstänka något. En hel del vita lögner har vi fått ta till också. 
Jag hade sagt till Bosse att jag skulle iväg & äta lunch & fika med en kompis på lördagen. Det gjorde det lite lättare för Mats att få med sig Bosse för att titta på bil hos ett par bilhandlare. 
Bosse åkte iväg strax före elva och Mats lovade att försöka hålla honom borta till fyra. 
Vi här hemma jobbade på för fullt. 
Med dukning nere hos Stephie & Danne. 
(null)
Sen körde vi ner stolar från oss, satte upp tipspromenad och förberedde en massa mat. 
Vi stressade in i det sista & gästerna var inbjudna till klockan fyra. Nästan alla hann komma innan en förvånad Bosse körde in på gården. 
(null)

(null)

Vi samlades hos oss (21 pers) drack en fördrink och gick sen en tipspromenad kallad Bosses tips. 
Frågorna hängde på vägen ner till S&D 
Där fortsatte festen med mat, dricka, sång och musikquiz. 
(null)

(null)
(null)

(null)

Stephie och Tim med hjälp av Danne hade gjort ett jättejobb med maten. 
Så gott och uppskattat. 
(Jag föreslog att vi skulle ta cateringmat för jag kände att det var övermäktigt att göra buffe till över 20 personer) 
Men dom ville absolut laga maten & det gjorde dom med bravur. 
(null)
Det gick utmärkt att få plats med långbordet i deras matrum/vardagsrum. 
Mats vann välförtjänt tipspromenaden, dom har känt varandra sen dom var elva år. 
(null)
Felix & Malte fick varsitt pris i kategorin "under 25 år" 
(null)

Jag hade skrivit ett par låtar dagen till ära. Den första Du gamla, du fria var en liten hyllningssång till Bosse 65 = pensionär = gammal & fri! 
Nästa låt döpte jag till Festgäster & där var alla kvällens gäster omnämnda. 
Stephie och Danne hade gjort ett musikquiz med många kluriga frågor. Även där lyckades Mats, och Marie, kamma hem priset. 
Kaffe och tårta bjöds det också på såklart och bubbel till det som vi skålade med. 
(null)

(null)
Bubblet var en present från Karin, Maggi och Ingemar. 
Festen blev lyckad & Bosse har inte misstänkt något alls förrän han körde in på gården & såg alla bilarna. 
Vi röjde en del innan vi åkte hem, matade djuren och gick & la oss. 
I morse (söndag) vaknade jag halv nio. 
Jag har varit riktigt seg hela dagen, bara längtat efter att få sova. 
Men det var lika bra att rida som vanligt efter frukosten. 
Jag la fram några bommar för jag orkade inte vara så "seriös" 
(null)
Det var jättevarmt & fuktigt i ridhuset & efter en stund började regnet vräka ner. Det dånade som bara den mot plåttaket. 
Efter en snabb dusch åkte vi sen ner till S&D & åt lunch. Vi har mat kvar från festen som räcker hela veckan. 
Sen lastade vi våra stolar på kärran & körde hem dom. När vi kom ner till huset igen hade Bosse tagit med lite verktyg för att kunna skruva isär ett av borden så vi kunde få ut det i deras uterum. Huset är nu återställt, förutom att det behövs en sväng med dammsugaren. 
Stephie och jag släpade oss runt på en fem kilometers promenad. Det var både skönt och jobbigt! 
(null)

Till kvällsmat gjorde vi Pappas "Jägmästarsoppa" 
(null)

En jättegod soppa med trattkantareller. 
Nu, äntligen, ska jag gå & sova. Det har jag längtat efter hela dagen, hahaha! 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0