Prästkragsspöken

Idag skulle min bil in på besiktning. Jag åkte till Charlies också för att titta på (köpa) ny nosgrimma. Men fick veta att det nästan inte säljs lösa nosgrimmor längre, man får köpa ett helt nytt träns istället. Hur miljösmart är det? 
Men jag fick ett tips att låta en skomakare sy på en ny rem bara. 
Bra tips, ska kolla om skomakaren har hunnit gå på semester eller om han kan fixa det. 
Molnen och regnet verkar ha parkerat över oss här i trakten. 
Men det höll upp medan jag och Sigge gick ut i skogen en sväng. 
Det kan komma traktorer med stora gödseltankar eller mjölkbilen, det bekommer inte Sigge. Men när ett gäng prästkragar har samlats i en stor vit klunga vid vägkanten då anar han oråd. 
Undrar om dom kommer flyga upp & bitas när vi passerar… 
Han bestämde sig för att lita på mig när jag lovade att dom inte var farliga, men man får ju skynda sig lite extra förbi. 
Vi slapp kossorna idag som tur var, dom höll sig på avstånd så vi hade en lugn & fin tur. Inte ens insekterna var speciellt jobbiga. 
(null)
Haha, kolla min lilla pall som jag har för att sitta upp. Egentligen har jag en högre, Ikeapall men den är nere i huset nu. 
Eller var. 
Den gick sönder förra veckan. Får köpa en ny. 
Jag lagade fläskytterfilégryta med ris sen & Tim kom & åt med oss. 
Sen åkte vi alla tre ner till huset. 
Nu är skåpen på plats så att stenhuggaren kan komma på måndag och mäta & göra bänkskivan. 
(null)

(null)

(null)

När vi kom hem gjorde vi fajitakyckling & drack ett glas vin till. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0