Ett dopp i Siljan

Efter en god hotellfrukost åkte vi ner till centrum i Rättvik. 
Jag ville gärna bada i långgrunda Siljan, vi har ju badat där så många gånger som barn. 
Vi gick ut på Långbryggan först, den är 628 meter lång. 
(null)
På väg ut
(null)
Utsikt från bryggan upp mot rodelbacken där vårt hotell också låg. 
(null)
På väg in igen. 
Sen hade vi fått upp lite värme så det var dags för ett dopp. 
(null)

(null)
Vi gick & gick men kom aldrig till djupare vatten än att det nådde knappt till midjan. 
Man får hålla upp benen för att inte slå knäna i botten när man simmar, haha. 
Sen gick vi en sväng på Rättviks affärsgata. Man blir inte trött av det för den är inte lång, den var längre när man var ett litet barn (?!)
I ena änden står en stor dalahäst som har stått där i väldigt många år. Vi har kort på Stephie när hon sitter på den & bara är ett par år. 
Jag var ju naturligtvis tvungen att ta en ridtur på den. 
(null)
Jag tycker att Sigge är i största laget (1,70 m) men han är liten jämfört med Dalapållen. Bred var den också! 
Vi påbörjade hemresan sen genom att åka två mil (av 42…)  till Leksand & där tog vi en fika innan vi skiljdes åt & åkte åt varsitt håll. Mia & Roger till Karlstad och B & jag till Bankeryd. 
(null)
När Mia messade att dom var hemma hade vi kommit halvvägs…. 
Det var väldigt mycket trafik, mest lastbilar och ösregn bitvis osv. 
Vi stannade i Örebro & åt lite mat, klockan blev nästan 19 innan vi var hemma. 
Väskan är uppackad, växterna vattnade och djuren har fått mat så nu ska jag gå & sova.       I min säng, med min tempurmadrass. 
Jag sov inte jättebra på hotellet så det ska bli skönt med det gamla vanliga liksom. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0