Grillkväll

Stephie vaknade tidigt så vi gick ut i skogen med Sigge strax efter halv nio. 
Vi får välja mellan insekter eller kor, pest eller kolera. 
Går vi i skogen är det en massa insekter som Sigge inte gillar & går vi på vägen slipper vi insekterna men då är det dom läskiga korna som lurar i buskarna. 
Jag valde skogen & hävdade bestämt att insekterna inte är så aktiva på morgonen. 
Så fel jag hade. Sigge var irriterad så en lång bit fick Stephie gå bredvid och vifta med spöt under hans mage för att få bort myggorna.  
Vi får nog välja vägen med kossor nästa gång. 
Bosse åkte iväg på flygträff sen och Stephie & jag åkte in till stan. 
Vi behövde köpa gipsskruv och slippapper. Sen åkte vi till A6 & försökte hitta en klänning till Stephie, men det fanns ingen fin. 
Vi gick i några affärer nere på stan med men blev hungriga och satte oss på Bryggan & åt. 
Vi delade på en caesarsallad och en parmesan fries. Det var jättegott. 
(null)

När vi mätta kom hem, förberedde vi inför kvällens grillning. Marinerade kött och gjorde en stor skål med sallad. 
Sen åkte vi ner till huset och spacklade och slipade. 
(null)

Bosse kom dit när han kom hem och efter en stund kom Karin och Maggi också. 
Vi bjöd med dom hem på mat & Ingemar kom med. 
(null)

(null)
Grillad fläskkarré och fläskfilé med färskpotatis bjöd vi på, med glass och jordgubbar till efterrätt. 
Mina gamla "jeansmuggar" kom fram till kaffet. Jag tycker att dom är fina faktiskt! 
(null)

(null)

Nu är jag trött så hästarna ska få sin nattmat så att jag kan lägga mig. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0