Midsommar 2023

(null)

Vädret har varit suveränt denna midsommarhelgen. 
Igår på midsommarafton kom Mats & Marie hit 
Vi började med en välkomstdrink, en passionsfruktsmojito. Den var riktigt god! 
(null)

Maten bestod av sill,färskpotatis, lax, Janssons frestelse och en västerbottenostpaj med västkusttopping. 
(null)

(null)

Till efterrätt åt vi jordgubbar med grädde och glass. 
(null)

Sen spelade vi två omgångar canasta. Vi vann rättvist en gång var. 
Jag var tvungen att ta kort på en av mina givar. Ni som vet ni vet. 
(null)

Idag var vi lite sega i starten. Det var skönt att sitta en extra stund efter frukosten. 
Stephie kom vid elva & gick med mig och Sigge till ridhuset. Fy vad svettigt det var. 
Sen fixade jag lite i växthuset. Jag grävde upp purjolöken från förra året, dom blommar ju & blir då oätbara. 
Blommorna satte jag i en vas. 
(null)
Snyggt? Nja, jag vet inte …
Jag har lite plantor som ännu inte är planterade för det finns inte plats för alla. Så jag tog en stor tomatplanta & två små & åkte upp till Anderssons & planterade dom i en stor  bytta dom har där. 
(null)
Eftersom dom är på Filippinerna en månad så har Ester inte planterat något i år. Nu hoppas jag att dom i alla fall får lite tomater senare i sommar. 
Det var väldigt varmt & kvavt på eftermiddagen så vi bestämde oss för att åka ner till Vättern & ta ett dopp. 
(null)

(null)

(null)
Det var lite kallt men uppfriskande. Stephie och Danne kom också ner till stranden en stund. 
Jag avslutade kvällen med en pw. 
Nu ska jag gå ut & bädda ner hästarna, Wilda har redan lagt sig. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0