Morgonstund har guld i mund

Vad betyder det egentligen ? 
Att man får se fina soluppgångar? 
Nej det är ett gammalt ordspråk som menar att om man går upp tidigt så hinner man få mycket gjort under dagen. 
Jag gick upp tidigt (?) idag, 05.30. Jag ville hinna rida innan dom började skriva solpanelerna på ridhustaket. 
Sigge var inte inne på samma linje. Han var trött & låg & sov så gott när jag kom till stallet. 
(null)
Men han klev upp efter en liten stund och 06.20 satt jag i sadeln. 
Klockan nio träffade jag Anette vid Vidablick (nere vid Vättern) då hade jag också hunnit handla. 
Det blåste ordentligt idag, det gick höga vågor på sjön. 
(null)

(null)

Det var lite för kallt för att sitta ute & fika så vi åkte till Landhs i Habo istället. Där finns det alltid en massa gott att välja på. 
Vi åkte ner till huset på eftermiddagen & skruvade upp några reglar i taket och sågade upp för några elkontakter. 
Sen mockade jag hagarna och flyttade ett staket lite i Beas hage så att hon får lite mer gräs att äta. 
Så här med facit i handen så får jag nog hålla med ordspråket angående morgonstunden. Jag fick mer gjort idag än annars. 
(null)
Kvällskvisten har också lite "guld" tycker jag. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0