Strumpor och jordgubbar

Volvocaben har varit inlämnad på Volvo & idag skulle den hämtas. 
Jag körde in Bosse och åkte sen till Lager157 & köpte strumpor. Tolv par strumpor och en stickad tröja för tvåhundra kronor, det är billigt tycker jag. 
Vi ska ha jordgubbar & glass/grädde till efterrätt imorgon så jag åkte ner till bankeryds center& ställde mig i en jättelång kö. 
Det var första dagen som Gigeryds jordgubbar hade försäljning. Dom jordgubbarna är så goda! Dom öppnade sin självplock idag också. 
Jag stod nog i kö drygt tjugo minuter men det var det värt. 
(null)

Jag fortsatte att skura stallet sen. Men det var inte lätt idag, mobilen pep hela tiden. Så fyra drag med skurborsten, torka handen, upp med mobilen & så på skurborsten igen. Många som jag behövde diskutera med så det fick bli så. Jag hann ändå med en hel del i stallet så det känns skönt. 
Vi åt tonfisksallad till "lunch" & sen kom Stephie & ville rida. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Lilla Bea är rund & go nu med lite gräs i magen. Skönt tycker jag för hon var lite tunn i vintras. Det är svårt med gamla hästar ibland. 
(null)

Idag skulle pappa fyllt 96 år, han gick bort alldeles för tidigt. Sjuttio år är ju ingen ålder. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0