Trevlig helg!

Det är fredag igen. 
Jag & Sigge svettades i ridhuset på förmiddagen. En fungerande utebana hade ju varit väldigt skönt. Men underlaget här är så fruktansvärt dåligt att det inte går att rida där, tyvärr. 
Jag putsade alla grejerna sen, inget ovanligt i och för sig för jag gör det nästan dagligen särskilt om det är varmt & svettigt. 
Sen städade jag huset. 
Bosse var & besiktigade en bil + gjorde lite ärenden, ingen bra vald dag då det har varit skolavslutning och studenten. Klockan blev över två innan han kom hem & då åt vi. 
Det växer så det knakar i växthuset. 
Ena gurkplantan fotade jag i morse. Jag tyckte att den var lite söt för den "håller i sig själv i pinnen. Den har snott en "tentakel" runt pinnen 
(null)
Bra för då slipper jag binda upp den med snöre. 
Ikväll fotade jag den igen, exakt tolv timmar senare. Titta vad den har växt på en dag! 
(null)

Purjolöken blommar nu. 
Tydligen gör den det år två (det är dom vi planterade förra året) Det går inte att äta den längre då för den blir stenhård inuti. 
(null)
Fast man kan äta själva blomman. 
Fredagskvällen ägnade jag åt skitgöra, jag mockade alla fyra hagarna. 
Sen var det skönt att duscha kan jag säga. 
Ett glas vin & lite popcorn blev vår kvällsmat & fredagsmys. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0