Åb & vårvinterpromenad

Solen sken när jag gick upp men det var kallt, -6 grader. 
(null)

När jag hade gjort klart stallet gick jag bort till ridhuset för att kolla om underlaget hade frusit igen. Men det var ok, lite hårt på ett ställe men ridbart. 
Så efter frukosten gick jag över med Sigge. Efter att ha broddat igen, hur många gånger ska man behöva göra det den här vintern. 
Jag rider Sigge i låg form & i lätt sits hela denna veckan med. 
(null)

Vi drack en kopp kaffe sen innan vi stoppade in Wilda i kattburen & åkte med henne till veterinären för ett återbesök. 
(null)
Hon var helt klart misstänksam där inne på rummet. Men säkert nöjd när den snälla veterinären bara tittade i munnen & sa att det såg jättebra ut. 
Skönt. 
Vi åt lasagne när vi kom hem. Sen klädde vi på oss (för lite) för att ta en promenad. 
Det såg så skönt ut med solen. Det var det också så länge man var i lä. Men mina öron & ansiktet frös ordentligt, ångrade att jag inte hade en mössa på. 
Det var en riktig vårvinterpromenad, eller hur?
(null)

Nu ikväll har jag äntligen kunnat börja sticka igen på Stephies poncho. Det har tagit flera veckor att repa upp det som behövdes först. 
Jag har tränat pilates med och nu ska hästarna få lite kvällsmat och pyssel. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0