Andra gången gillt & Ekåsen

Ösregn och halv storm har vädret bjudit på här. 
Jag tog Sigge till ridhuset på förmiddagen som vanligt. Men jag hann bara longera två varv innan det kom in två ekipage till. 
Idag var Sigge inte lika smidig på linan,han var riktigt busig så det var bara att gå hem för att inte orsaka olyckor med dom andra som skulle rida. 
Lite ogjort arbete kan man säga. 
Vi åt en tidig sopplunch idag. 
Sen åkte jag för att hälsa på på Ekåsen där jag jobbade innan. 
Det var roligt att träffa dom igen. Sex av nio boende är kvar och en del personal även om många har slutat. 
Tyvärr var flera ganska missnöjda med "vården". Alldeles för många outbildade och många med väldigt bristande språkkunskaper.
Jag känner det tyvärr som att jag har svikit dom när jag slutade jobba…
A.H som är 101 år var hyfsat pigg idag & jag satt inne hos honom drygt en halvtimme & pratade. Sen drack vi kaffe & pratade med M & A med flera. Mysigt. 
När jag kom hem var det dags att göra ett andra försök i ridhuset. 
På med grejerna igen & nu hade jag tur, ingen annan var där. 
Sigge var full av energi igen & var mer i luften än på marken den första kvarten. 
Men skam den som ger sig, till slut travade han snällt runt i båda varven. Han har verkligen två sidor en halvgalen och en gosig/mysig/snäll & lugn. 
(null)

Jag hade lite att kratta iordning efter hans luftsprång sen. 
Stephie kom förbi en snabbis för att hämta ridstövlar och hjälm. Hon hade en elev, där hon rider hästen mesta tiden. 
Wilda använder mig som häst. 
(null)

(null)

Vi har ätit hamburgare ikväll & ätit lite godis. 
Nu ska jag gå ut i regnet & pussa hästarna god natt. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0