Höhämtning

Jag gick upp tidigt (med mina mått mätt.. 07..) & gav hästarna frukost inne. 
Halv nio satt jag på Sigge i ridhuset. Ridningen gick bra, vi fick till några riktigt bra byten. 
Efter kaffet hängde vi på transporten på min bil, rensade den på inredning & spån & körde mot Flisby för att lasta hö. 
Bosse var snäll & följde med idag. Det är inte bästa sysselsättningen för honom som har ont i lederna. Men skönt med sällskap & hjälp fick jag. 
105 balar á 8 kg blev 840 kg som lyfts ett antal gånger innan det till slut hamnar där det ska vara. 
På vägen hem höll vi på att hungra ihjäl så vi körde förbi MrRice & köpte med mat. 
Stephie och Danne kom efter jobbet & hjälpte till att lyfta upp höt på loftet. 
Det avslutades med Sigge-gos. 
(null)

(null)

-Om du kliar mig så kliar jag dig. 
Sigge har kommit in som en lerhög två dagar i rad nu… inte kul. 
(null)
-Jag kan sopa! 

(null)
Pusspuss ❤️
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0