Idola, klipp & ny vinter

Morgonen & förmiddagen förflöt som vanligt med stallsysslor och ridning och vedhuggning. 
Vi fick ett telefonsamtal vid frukosten från en kille på Idola, dom som monterar (?) solpanelerna.
 Dom var på väg hit! 
Kors i taket. Visserligen körde dom från Malmö på morgonen men dök upp runt lunchtid. 
Den här gången var det två killar från Kroatien, varav en pratade hyfsad svenska. 
Så nu äntligen kanske vi får upp panelerna på taken. Lite beroende på vädret, för oturligt nog väntas det en massa snö här. 
Bläää
Jag är definitivt klar med vintern. 
Eftersom killarna var på stalltaket (och garage & verkstad) & skruvade & bankade så fick hästarna vara ute extra länge. 
Vid fem började snön yra, killarna åkte hem & hästarna fick gå in. 
(null)

(null)
Det snöade inte så länge, nu håller vi tummarna för att vi slipper det värsta ovädret. 
Jag körde mitt pilatespass ihop med Wilda. Hon är mitt i vägen hela tiden…
Det har gått troll i ponchon jag stickar till Stephie. Jag skulle ju bara sy ihop den…
Men idag satte jag saxen i den och klippte av en bit. 
(null)
Det är bakstycket som behöver ändras. Problemet är bara att det var ju där jag började sticka så det går inte att repa upp som vanligt. Därför klippte jag av en bit. 
Men det är inte lätt att få ordning på maskorna i och med att det är mönsterstickat också. Vi får se om hela skiten hamnar i papperskorgen istället. 
Wilda övervakade som vanligt. 
(null)

Nu ska jag ut i stallet. Jag tror att jag ska brodda Sigge igen inför en snöig & kall vecka. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0