Longering & Plantering

Jag tog med Sigge till ridhuset efter att vi båda hade ätit frukost. Jag satte på pessoan och tog longeringslinan, om ifall att det skulle möjligtvis finnas någon liten torrare fläck därinne att longera på. 
Det var fortfarande väldigt blött & slirigt. Spåret var ok runt om så jag gick med honom en halvtimme först. 
Sen var cirka 2/3 av övre volten hyfsat ok så jag linade honom i 15 minuter. 
Han höll sig faktiskt lugn idag, kors i taket. Han brukar ju alltid explodera minst ett par gånger. 
(null)

(null)

Efter kaffet städade jag medan det regnade ute. Hela eftermiddagen strilade det ner. 
Jag tog också tag i fröna och planteringen, äntligen. 
(null)

(null)

(null)

Så nu är tre olika tomatsorter, gurka, paprika, purjolök och rosésallad planterat. I sommar ska vi förhoppningsvis vara självförsörjande på grönsaker. 
Jag tränade pilates på kvällen. 
Wilda har en ny favoritplats. I en tom kattmatskartong på köksbänken framför fönstret. Där ligger hon och spanar på fåglar 
(null)

Bosse tittar på hockey däruppe & Wilda & jag sitter nere i sängen & tittar på Jills veranda. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0