Oklart

Idag har jag några saker som är högst oklara. 

Det har snöat hela natten här… drygt en decimeter mjuk, fluffig & lätt snö. Det snöade fortfarande när jag släppte ut hästarna. 
(null)

(null)

Tack & lov ingen blötsnö så det var inte alltför jobbigt att skotta gården. 
Killarna från Idola kom vid nio, bara för att konstatera dom inte kunde jobba på taket idag eftersom det ligger en massa snö där. 
Ok, det kan vi förstå. 
Vad vi inte fattar är varför dom inte stannade kvar igår & gjorde klart. Det fattas cirka två timmars jobb. 
Snön visste vi att den skulle komma. 
Nej, nu har dom packat ihop byggställningen och åkt hem till Malmö. 
Så här står vi med en ofärdig anläggning igen, oklart när det dyker upp någon & gör klart. 
Suck
Klockan tio hämtade jag Sigge som stod & njöt i solen. Han var inte alls säker på att han ville gå med mig in. 
(null)

Ridningen gick mycket bättre idag, Sigge var helt med på noterna & vi växlade ganska enkelt mellan piaff "passage" & trav. 
Jag hann med en kopp kaffe innan jag åkte ner till vårdcentralen för att ta blodprover. 
(null)

Men här uppstod fler oklarheter, vilka prover är ordinerade och varför. 
Sköterskan såg ut som ett frågetecken och bestämde sig för att gå & prata med den ansvariga läkaren. 
Det visade sig att inte mycket stämde. Det blev inga prover tagna idag. 
Jag är inte helt nöjd med vårdcentralen, det är för många oklarheter, bortglömda remissvar plus felaktigheter. 
Jag passade på att handla på Ica när jag ändå var där. 
Sen städade jag. 
Det är ju fredag igen så vi gjorde fajitakyckling till kvällen. 
Trevlig helg på er 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0