Våffeldagen med canastakväll

Vi startade dagen, efter morgonsysslorna, med att åka till sortergården. 
På väg dit började det ösregna, vi blev dyblöta. Vi hade släpvagnen med fylld med grejer från flygklubben bland annat. 
Dom som jobbar på sortergården här i Bankeryd är verkligen som hökar på en. Inte för att på ett snällt sätt hjälpa folk att sortera rätt utan för att på ett elakt sätt se till att man säkert har nåt med som man inte alls får slänga. 
Fördelen med dagens ösregn var att "hökarna" sprang in i sin lilla bod & kunde inte klaga på oss. 
Stephie kom hem samtidigt som oss & vi sadlade Sigge & gick till ridhuset. 
Idag slapp han longeringen, han ska ridas i lätt sits i låg form nu en vecka. 
När vi kom in hade Bosse gjort kaffe & våfflor. 
(null)
Mums 
Jag duschade sen & tvättade håret & medan håret torkade kämpade jag med stickningen. 
Efter det åkte jag & handlade lite till Tim som kom hem från Åre ikväll. Skönt att ha lite i kylskåpet när man kommer hem sent. 
Vi körde förbi hans lägenhet med maten när vi skulle till Mats och Marie på eftermiddagen. 
Där fick vi god mat & efterrätt och sen spelade vi två omgångar canasta. Vi vann rättvist en gång var. 
(null)

(null)

Nu är det midnatt & dessutom ska klockan skruvas fram en timme i natt. Det är dags för sommartid & jag älskar det. Vad jag inte älskar är att det ska snöa i natt…
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0