Äntligen lite regn

Jag trodde inte att jag skulle säga dom orden men nu behövs det regn om det ska bli något hö i år. 
Man har ju den torra sommaren 2018 i minnet & då var det både svårt och dyrt att hitta hö. 
Vi har inte fått så mycket idag så jag hoppas på mer imorgon. Sen får det bli fint igen när folk är lediga över Kristi himmelsfärd. 
Jag red på förmiddagen & det kändes rätt bra, vi gjorde flera bra byten idag med. 
Hästarna fick gå & äta gräs drygt en timme efter ridningen. Dom ser lite ledsna ut när jag släpper tillbaks dom i deras vanliga hagar men verkar mätta för båda två ställer sig & sover. 
Pia ringde & undrade om jag kunde komma & hjälpa henne lasta ur en unghäst som hon hade varit & hämtat. Det var hennes egen tvååriga uppfödning som var både fin och framförallt lugn. 
Tim kom på eftermiddagen och åkte med Bosse ner till huset. Dom mötte upp VVS-aren som pluggade ett element och tittade på övrigt jobb som ska göras. 
Sen kollade dom lite på el & annat som står på tur att göras. 
Jag tog en pw medan dom var borta & sen tog vi en fika tillsammans. 
(null)

Stephie kom efter jobbet, hon hade en elev vid sex. Jag gick med bort och hämtade tvätten & lämnade tillbaka tvättstugenyckeln till Pia. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0