Misslyckad målning & grillad korv

Sigge fick en vilodag idag. Förmiddagen ägnade jag åt att plantera, vattna och rensa ogräs. 
Jag skulle också dra bort tejpen på fönstren i stallet som jag målade. 
Det gick ju inte bra….
Tejpen har suttit för länge och fastnat. 
Bosse gav mig en kniv (rakblad) & visst, själva tejpen fick jag bort men klistret var kvar. 
Nästa försök var med t-sprit och trasa, men det var hopplöst. Klistret är kvar. 
(null)
Titta i nederkant på fönstret, det ser för j-ligt ut. Hade varit bättre om jag inte hade målat alls. Nu kommer det fastna insekter där & & se vidrigt ut. 
Grrr 😡 
Wilda var med oss ute hela förmiddagen, en lång stund låg hon på staketet & lurpassade på gråsparvarna som bor under takpannorna. 
(null)

Vid fyratiden åkte vi ner till huset & jobbade lite. Danne var också där & Tim kom strax efter oss & Stephie en stund senare. 
Vi gipsade en köksvägg & en stolpe vid limträbalken kom på plats. 
(null)

(null)

Danne rev en bit av en vägg plus körde till sortergården och Stephie spacklade den "nya" väggen. 
Sen åkte vi hem och grillade korv. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer
Postat av: K

Klister brukar gå att lösa med fett. Testa exempelvis rapsolja eller något annat fett :)

Svar: Tack för tipset! Det ska jag absolut prova.
ullebullesliv.blogg.se

2023-06-01 @ 14:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0