Värdelös ridning & 7 km löpning

Jag gick till ridhuset som vanligt på förmiddagen. 
Men fick vända.
Dom hade börjat montera byggställningar utefter hela ena långsidan för att lägga solpaneler på taket. 
Inte läge att rida därinne när det klättras på taket. 
En liten notis i våran fb-grupp hade ju underlättat så man visste om det innan…
Jag gick ner på utebanan istället men underlaget där är minst sagt katastrofalt. Jag skrittjobbade i 40 minuter & sen gick jag hem igen. 
Det får bli kvällsridning denna veckan. 
Det var riktigt varmt mitt på dagen, jag svettades när vi drack kaffe på uteplatsen. Danne kom & fikade med oss & sen åkte B & han till Woody för inköp av byggmaterial. 
Jag startade gräsklipparen och svettades ännu lite mer medan jag klippte. 
Efter maten dammsög jag poolen, nu börjar det kanske närma sig årets premiärdopp. Vi har nog aldrig varit så sena med första badet förut. Det är +26 grader i vattnet nu. 
(null)

Jag fortsatte att dammsuga inne sen, tog bara nere för Bosse kollade på hockey uppe så det får bli imorgon. 
S&D kom förbi & hämtade oss så vi fick följa med till huset & titta på golv- och mattprover. 
(null)

(null)

Det är många beslut som ska tas, mycket som ska väljas. 
Sovrummet är målat en gång till nu. 
(null)

Utsikten från deras dörr, bonden kör in första omgången ensilage redan. 
(null)

Jag sprang en runda ikväll med. Lite längre nu, det blev drygt 7 km, men det kändes bättre än igår, lite lättare. 
När jag kom hem grillade vi varsin korv & satt & njöt av kvällssolen en stund. 
(null)

Dags att nattfodra och säga Gonatt 
(null)

Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0