Varg!

Nu har vargen kommit till oss đŸ˜±
Inte kul alls. 
Det var bonden (som bor 500 meter bort) som sĂ„g den & la ut pĂ„ Facebook 


(null)

Jag hoppas att den har vandrat vidare & inte tĂ€nker slĂ„ sig ner hĂ€r runtomkring. 

Jag red pĂ„ förmiddagen, vi fick till nĂ„gra bra byten idag till skillnad frĂ„n i söndags

(null)
Det var varmare idag, inga kalla vindar, sĂ„ det var svettigt. Vi skrittade av ute, gick ner till Stephies hus och vĂ€nde. 
Kaffet drack vi i solen pĂ„ uteplatsen, det var riktigt skönt. 
Sen Ă„kte vi in till stan för diverse inköp. 
Jag köpte ett nytt bett till Sigge som vi ska prova, ett Novabett. 
Nya lysrör till stallet, olja och lampor till bilarna, jord till planteringarna och mat hade vi med i bilen hem. 
Efter maten drog vi pĂ„ arbetsklĂ€derna och Bosse startade motorsĂ„gen. Det kĂ€nns ju som att han mĂ„ste sĂ„ga ner nĂ„gra trĂ€d varje Ă„r.      Nu var det nĂ„gra av trĂ€den bakom uthuset som rök. 
(null)
Före
(null)
Och efter, fast det syns ju inte att vi har gjort nĂ„got. Fyra trĂ€d sĂ„gades ner sĂ„ nu har vi lite (med betoning pĂ„ lite) ved till vintern. 
Usch, det vill man ju verkligen inte tĂ€nka pĂ„, att det kommer en vinter till. Nu ska vi njuta av en lĂ„ng vĂ„r & sommar först.  
Vi hann köra tvĂ„ fulla lass med grenar till sortergĂ„rden innan dom stĂ€ngde. 
Halv Ă„tta landade vi i soffan med en kopp te och en kvĂ€llsmacka. 
Nu Ă€r det dags att resa pĂ„ mig och gĂ„ ut & natta pĂ„llarna. 
Sov gott 
Kram ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0