Besök på Farmen

Klockan ringde 06.30, eller skulle gjort om jag inte vaknat av mig själv 06.24. 
Precis som tidigare i veckan fick hästarna äta frukost inne & sen red jag. 
Halvhalter, skolor och tempoväxlingar gick ganska bra & bytena var helt ok. 
Vi tog en liten promenad ute efteråt, idag regnade det inte faktiskt. 
(null)

(null)

När jag kom in tog jag fram ryggsäcken & termosar, satte på kaffe och packade bullar och kakor. 
Klockan elva kom Ester och Magnus och hämtade oss. 
Sen åkte vi på utflykt. Vi skulle åkt förbi detta stället med motorcyklarna i somras men vägbommar satte stopp för det. 
Idag hade vi bil och ordentliga promenadskor. 
Vi har tittat på Farmen på tv alla fyra så nu var det dags att besöka stället. 
Vi parkerade vid vägbommen och påbörjade den 4-5 km långa promenaden. 
(null)
Termometern visade +1 grad så det var kyligt men i alla fall uppehåll. Det fanns ingen bebyggelse alls på hela vägen. 
(null)
Här började vi känna igen oss. 
(null)
Gänget. Vi skrattade faktiskt lite åt oss själva, ett gäng pensionärer som roar sig med en utflykt till farmen 😂
Men man hinner prata och skratta mycket när man går runt en mil. 
(null)
Huset kände vi igen och storbondestugan. Men vi trodde inte att dom låg så nära varandra. 
(null)

(null)

(null)
Verandan där gänget ofta sitter. Huset är i väldigt stort renoveringsbehov kan man konstatera! 
(null)

Sen gick vi ner mot sjön & bryggan. 
(null)

(null)
Det var väldigt högt vattenstånd så vi kunde inte ta oss ut på bryggan. 
Ena kämpestugan ligger på motsatta sidan av sjön. Vi tänkte försöka gå dit men det var väldigt oländig terräng sista biten så vi gav upp. Däremot hittade vi ett perfekt ställe att inta vårt kaffe på. 
(null)

(null)

(null)

Ester hade gjort goda mackor så vi blev mätta ihop med våra bullar och kakor. 
Sen gick vi för att leta upp Tinget. 
Vi hittade det med. 
(null)

(null)
Jag klev upp och lekte Anna Brolin & Magnus stod nere på golvet. 
(null)
(null)
Golvet var såphalt! 
På vägen hem plockade vi runt en liter kantareller som vi fick med oss hem. Ester & Magnus ville inte ha mer. Dom har frysen full. 
Vi har haft en rolig dag, det var kul att se. 
Vi var hemma igen strax före 16 & hästarna blev glada att få komma in & få mat. 
Vi hade lax kvar från i måndags som vi kunde värma & äta. 
När jag hade ätit klart hörde Stephie av sig & ville ha promenadsällskap. 
Jag klädde på mig och gick iväg. Det är mysigt med våra stunder, då hinner vi prata om dagen och allt möjligt. 
Totalt har jag hittills gått 18,5 km idag. 
Nu är det skönt att sitta i soffan en stund. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0