Dålig sömn & Tidig avfärd

I natt sov jag dåligt. 
Troligen för att jag hade alarmet satt på 05.45. För säkerhets skull vaknade jag 03.. & lyssnade på ljudboken tills det var dags att gå upp. 
Hästarna fick mat & jag gjorde mig iordning. Klockan 07 lastade vi Sigge & åkte till veterinären. 
Kliniken ligger ca 40 minuter härifrån så det är rätt smidigt. 
(null)
-Vad ska vi göra här matte?

Vi började med vetcheck. 
Sigge är inte så smidig att springa med eller att longera, så det blir lite svettigt för mig. 
Men det gick över förväntan i år, en klar förbättring från förra året då han var tvungen att få lite lugnande för att hålla sig på mattan. 
Han flög i luften ett par gånger på linan bara men lugnade sig snabbt. 
Han visade en liten reaktion på böjprov på höger fram, som släcktes med bedövning, men då kom en liten reaktion även på vänster fram. Så vi bestämde oss för att behandla båda. 
Sen fick han sitt vaccin och fick tänderna kollade. Munnen såg fin ut så där var inte mycket att göra. Skönt. 
Han var riktigt trött efter (fick lugnande vid tandkoll) så vi satte oss & tog en kopp kaffe innan vi lastade & åkte hem igen. 
Vid elva var vi hemma igen. 
Nu blir det skritt en vecka, skritt & trav veckan efter & sen ett återbesök. 
Jag kände att jag la ner alla ambitioner på att göra något mer idag, var så trött 😅

Men jag åkte & handlade på eftermiddagen och hämtade ut ett paket. Ska utvärdera produkten först innan jag skriver något om den. 
Jag tog ut Bea & longerade henne en stund sen för dom har stått inne sen vi kom hem. 
(null)

Hon var jättepigg men när jag skulle fota stannade hon bara & åt! Ridbanan är ju full med "gräs" ….
Resten av kvällen tillbringas så här
(null)
Kolla tassen som har "ramlat" ner mellan mina ben 😂
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0