Den lille busen

Minus elva grader var det här i natt, minus nio när jag släppte ut hästarna. 
Med långkalsonger, vinterridbyxor, tjock tröja, väst, tjock jacka & vinterridstövlar klarade jag ridningen utan att frysa ihjäl. 
Stephie var ute på en liten promenad & vi möttes utanför ridhuset precis när jag hade ridit klart. 
(null)

(null)

Efter kaffet gick jag över till Pia & satte på en tvättmaskin till och packade med den tvätten som var torr hem. 
Jag gjorde pestokycklingen med sallad till middag. 
Vi plockade fram adventsljusstakarna idag så nu lyser dom upp här i fönstren lite före första advent. 
Jag tömkörde Charm lite på eftermiddagen. Selade honom direkt när dom gått in från hagen. 
Det gillade han inte riktigt. 
Han hade nog tänkt sig att äta, inte jobba. 
Så han förvandlades till en liten envis ormponny.  Han ville inte gå från stallet utan slingrade sig & snodde runt & fick tömmarna ett par varv runt sig 😅
Jag är ju ingen fena på att tömköra heller, men vi löste det till slut. Jag fick ta fram mitt bestämda jag & då lyssnade han. 
Wilda tjatar varje dag på att få gå ut, men hon vänder nästan i dörren nu när det är så kallt. Hon leker hellre kurragömma bland blommor och blad inne. 
(null)

Stickningen jag håller på med är en lång följetong….
Har stickat på den över ett år nu (den har legat orörd väldigt länge) 
Det var meningen att det skulle bli en poncho till Stephie. Jag stickar utan mönster och det är väl det som är problemet. Jag har i princip dragit upp & stickat om hela ponchon i olika omgångar. 
Idag drog jag upp nederdelen på ena framstycket och hoppas att det är den sista      "rättelsen " jag gör nu. 
(null)

Ikväll provade jag något nytt. 
Risgrynsgröt är ju inget nytt men att tillaga den i ugnen. Det var ju jättesmidigt! Behövde inte röra om medan den stod där & inget brändes fast. Perfekt ju! 

God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0