Fika med hastigt slut

Idag skrittade jag Sigge ute. Jag höll mig på vägen här runtomkring för det finns fortfarande två lösa kor i skogarna runt oss. Dom smet efter sommaren och dom lyckas inte fånga in dom. 
Karin och Maggi kom precis när jag var klar. Deras transport ska stå här hos oss i vinter. Dom har ju inga hästar kvar nu. 
Jag vet inte om jag skrev det tidigare men Karins gamla Marc galopperar på dom evigt gröna ängarna nu och Maggis Fia har fått flytta tillbaks till sin förra ägare. 
Vi gick in och drack kaffe sen. Bosse hade bakat en sockerkaka (kors i taket!) 
Vi pratade en massa & sen sa Karin till mig       - skulle du inte iväg någonstans idag? 
Jag skulle precis säga; nej, inte idag när det slog mig att Fasen jag skulle ju till vårdcentralen & ta prover 😱
En snabb blick på klockan (som var 12.50) & jag hade tid 13.10. 
Bråttom är ordet! 
Men det gick. Dom var lite sena också så jag hann sitta en kvart innan det var min tur. 
(null)

Vi åt när jag kom hem och sen åkte Bosse till flygklubben. Jag tränade både styrka och pilates och sen städade jag. Jag fixade ny         "sand" & nya ljus på köksbordet. 
(null)


Stephie kom efter jobbet för att gå ut en sväng med Charm. Han sov när vi kom ut. 
(null)

(null)

(null)
Vi fick mysa med honom båda två. 
Jag höll i tömmarna sen & Stephie gick framme vid huvudet för säkerhets skull. 
Vi gick på vägen upp mot Rickarp & där finns inga gatlampor. Jag som gick där bakom såg knappt ponnyn eftersom han är kolsvart, lika mörk som det var mörkt ute. Han är väldigt pigg ute & knatar på snabbt. 
Jag tog fram stickningen en stund på kvällen & Wilda kom & va med. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0