Hästjobb på varsitt håll

Jag släppte ut hästarna på morgonen och förväntade mig kanske lite nyfiket spring, men båda två ställde sig & mumsade på sitt frukosthö. 
(null)

Lite senare var det dags för motion för både Sigge och Charm. 
Jag gick till ridhuset & skrittade Sigge i 30 minuter och Stephie, Danne och Bosse tog en tömkörningspromenad med Charm. 
(null)

(null)
Båda pållarna skötte sig jättebra, Sigge var lugn och Charm var pigg. Det måste ju funka att dom är på varsitt håll, dom får inte bli för beroende av varandra. Båda måste kunna vara själva en liten stund. 
Jag kom tillbaka till stallet före dom andra och då var Sigge väldigt gosig. Först skulle vi klia varandra (fast han vet att jag inte vill bli kliad av hans tänder 😅) Sen skulle vi gosa & pussas 😂
(null)

(null)

(null)

(null)
Vår knasiga Sigge ❤️
Vi tog en fika tillsammans & då fick jag ett sms att bonden skulle komma & tömma gödselstacken. Så innan S&D åkte hem till sig ställde vi in hästarna igen och öppnade staketet så att traktorn kunde komma in till stacken. 
Bosse och jag åkte sen in till Jönköping, till restaurang Aqua och åt en jättegod tvårätters middag. 
(null)

Vi fick en redd grönsakssoppa till förrätt med mycket smak och fläskfilé med potatiskaka sen. 
(null)

När vi kom hem gick vi direkt ut och fixade hagen igen så att den är "hel" igen. 
Sen blev det pilates och efter det soffläge. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0