I hästletartagen

Vi letar ponny. 
Vi är så tacksamma för att vi fått låna Bea men nu är det dags för oss att köpa en egen igen. 
Stephie och jag åkte till Ljungskile idag för att träffa "Charm" 
Charm är en långhårig, snäll, söt & go fyraårig shettisvalack. 
(null)

(null)

(null)

Ägaren föder upp shettisar och hade tretton stycken söta små pluttar hemma. 
Vi blev väldigt förtjusta i en supersöt tvåårig fuxhingst också. Undrar hur många shettisar vi behöver egentligen!?!? Haha
(null)

Charm är tömkörd och lite riden men just nu fanns ingen liten ryttare. Så vi tömkörde honom en sväng. 
(null)

(null)
Jag fick ta över tömmarna när det var dags för trav. Stephie gravid och ägaren med artros i knäna kunde inte springa. 
Han skötte sig bra & var duktig & lydig. 

(null)

(null)

Imorgon ska vi titta på en liten Asterix på östkusten. Västkusten idag & östkusten imorrn. 
När vi körde hem åkte vi rakt in i dimman med jämna mellanrum 
(null)
Det blev värre än så här men det gick inte att fota. 
På hemvägen passerade vi nästa Tv-kändisplats. Ena "Bonde söker fru" bondens hus. Han som har strutsar bor utanför Falköping. 
(null)

(null)
Har visst blivit värsta paparazzin 😬 
Strutsarna sprang runt i hagen precis som en massa rådjur sprang på fälten brevid vägen. 
Bosse hade lagat god mat till jag kom hem. Jag fick fläskfilé med potatisgratäng och grönpepparsås. Det smakade väldigt gott! 
Wilda ville gärna vara med och äta ostbågar efteråt…
(null)

Dax att nattfodra 
Trevlig helg 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0