Riktigt höstrusk med spöke

Fy tusan för hösten när det stormar & regnar ute. Plus att det är typ mörkt hela dagen. 
Bosse har dessutom fixat till ett äkta hästspöke vid carporten. 
Ibland har han så dumma idéer ….
Det var en snäll idé egentligen, att skydda Karins transport med en pressening. Men ni kan ju gissa hur mycket det blåser och slår i den & det är definitivt inte hästvänligt. 
Den ska bort! 
Sigge fick skritta i ridhuset i femtio minuter idag. 
Jag tycker inte att han är sig själv riktigt just nu. Det kan bero på flera saker gissar jag, man får ju försöka analysera själv. 
En del i det tror jag är att han är en häst som behöver ridas ordentligt dagligen. Han har för mycket inneboende energi för att inte få utlopp för den. 
Sen tror jag att bytet av kompis spelar in också, men dom verkar trivas ihop
Men imorgon får vi börja trava lite också så det går åt rätt håll i alla fall. 
Efter kaffet började jag med maten direkt. 
Idag blev det "köttbullar i god sås" med potatis till mig & blomkålspuré till Bosse. 
Vädret gjorde valet mellan pw och styrketräning lätt. Jag stannade hellre inne & tränade. 
Hästarna var mer än nöjda med att gå in vid halv fyra. 
(null)
Sigge fick smaka lite hö av Charm genom gallret 😍

(null)

(null)

Vinden viner runt knutarna här & jag sitter & stickar och tittar på Bonde söker fru. 
Wilda har haft en lång gosestund med Bosse nu på kvällen. 
(null)

(null)

(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0