Shopping med S

Det är fredag den tionde November och ute är det mest grått, mörkt och regnigt. Inte så kul men jag tycker ändå att tiden fram till jul & nyår går ganska fort. 
Wilda följde med in på toa i morse & då gillar hon att sitta i fönstret och titta ut på småfåglarna som sitter i syrenbusken utanför. 
(null)

Jag och Sigge gick till ridhuset som vanligt på förmiddagen. 
Bytena strulade lite idag. Sigge vill gärna "tänka" i tre - fyra galoppsprång innanhav byter från höger till vänster galopp. 
Alltså, jag ger hjälpen, han tänker & tänker igen & sen byter han. Det är inte okej. Jag vill ju gärna ha en reaktion direkt. 
Till slut fick vi till några bra byten ändå. 
Jag undrar om det någonsin kommer kännas lätt att göra galoppombyten med Sigge… 
(null)

Det började regna nästan direkt när jag släppte ut honom efter ridningen. Jag är så trött på alla blöta täcken som är svåra att få torra till nästa dag. 
Stephie och jag hade lite ärenden att göra på stan & A6 så vi åkte iväg vid tre när S slutat jobbet. 
Vi hittade väl ungefär det vi skulle ha. Jag köpte bland annat en liten present till Beas ägare som vi ska ge henne när vi lämnar tillbaka Bea. 
Ett par nya "mysbyxor" köpte jag med, hittade ett par mjuka, sköna och billiga på Lager157. 
Bosse & jag har ätit fajitakyckling ikväll & nu ska jag försöka orka resa mig & ge hästarna sin nattmat. 
(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0