Söndagsstek & Skabbräv

Usch det var ingen bra rubrik. Det låter som om gjorde söndagsstek på en skabbräv.. 
Hela familjen som var här och åt igår lär ju bli väldigt illamående efter att ha läst detta. 
Sorry
Men dom har förstås inget med varandra att göra! 
Jag red på förmiddagen, Stephie kom upp & gick med till ridhuset. 
Sigge fick ju vila både fredag och lördag när vi var iväg så idag gick ridningen mest ut på att rasta av honom lite överskottsenergi. 
Jag joggade mest runt och flyttade honom sidvärts, la volter och jobbade med halvhalter. 
(null)

Vi skrittade med Stephie hem till henne sen. Äpplena är slut på deras träd men Sigge minns ju att han brukar få något gott där nere så han skrittar på snabbt ner. 
När vi sen ska vända & gå hem till oss blir han lite som en istadig ponny. Vill inte gå & sen när han väl går så är det segt. 
Bosse var ute med Wilda medan jag red & plötsligt hade hon ställt sig och "morrat" & rest ragg. Hon stirrade mot det vi kallar poolrummet på baksidan. 
Där låg en död räv 😱
Bosse kom och bad mig hjälpa till att ta bort den. 
Jag stöttade på avstånd om man säger så. 
Ville inte gå nära, så Bosse fick fixa allt själv. 
Usch. 
Nog om det. 
Sen lagade vi mat, Stephie, Danne och Tim kom & åt vid två. 
Idag bjöd vi på stek med sås och potatis. 
Mamma gjorde ofta det på söndagarna och då, när jag var liten, var jag ärligt talat trött på stek. Men nu är det gott igen. 
Efter maten satte sig Stephie och Tim med jobbet lite. Tim ska till Stockholm denna veckan på utbildning. 
Jag tog fram symaskinen och sydde på "hängare" på ett par handdukar åt S&D plus lagade fodret i en av Stephies jackor. 
Sen åkte vi ner till S&D där Bosse och Tim la tillbaka golvet efter VVS.aren. 
När vi kom hem ville Wilda busa lite. Hon gillar att leka kurragömma. 
(null)

Efter bus blir man trött 
(null)

 God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0