Tolka - minnen från nittiotalet

Jag tog fram några bommar idag & skrittade över. Det har kommit mer snö ute och trots att det är kallt blir det klampar under hovarna så jag valde att rida i ridhuset igen. 
Hovslagarn kommer nästa fredag & då ska Sigge skos med snösulor, så då blir det bättre. 
(null)

Stephie kom och hämtade mig vid tolv för att få sällskap till Hööks bland annat. 
Hon köpte ett reflexländtäcke och en sele för att kunna tolka efter Charm. 
Bosse & jag åt rester när jag kom hem och sen lastade vi bilen full med skräp till sortergården & kläder till insamling. 
Vi handlade mat också & jag hämtade ut ett paket. 
Där gjorde jag bort mig lite…
In på Coop & slog in koden. 
Inget hände. 
Tog upp glasögonen och slog koden igen. 
Inget hände. 
Det stod ett telefonnummer där i rutan som jag ringde och jag förklarade problemet. 
En väldigt trevlig & hjälpsam tjej gav mig en ny kod. 
Inget hände. 
Sen frågade hon om jag stod vid den röda InstaBox.  
Nej, jag står vid Budbee (grön) fick jag erkänna. 
Jag visste faktiskt inte att båda två fanns inne på Coop. 
Lite pinsamt men det löste sig till slut. 
Stephie kom upp vid fyra igen & jag plockade fram diverse åkdon för snö. 
Dom används ju inte så ofta nuförtiden. 
(null)
Vi valde det runda blå tefatet och jag fick äran att bli den första som tolkade efter Charm. 
Han är ju tömkörd men har aldrig dragit något tidigare. 
Lite läskigt var det först både med tyngden och ljudet men han fann sig väldigt snabbt och skötte sig jättebra. Stephie gick brevid och höll honom. 
(null)

(null)

(null)

Många gamla minnen har vi från när barnen var små och Rubin (Stephies shettis) drog dom både i pulkor och på skidor. Ofta satt det ett barn på hans rygg samtidigt. 
Kul! 
Pilates och styrketräning blev det på kvällen. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0