Trevligt besök

Idag fick jag besök av en före detta kollega.    Vi jobbade ihop på Ekåsens äldreboende i några år. Sen flyttade Marika till Värnamo för fyra år sen men vi har fortsatt hålla kontakten. 
Idag hade hon lunch bokad här i Jönköping med andra vänner men kom till mig innan för en promenad och mycket prat. 
Vi gick uppåt Torp/Nyarp där hon bodde innan & gick "spåret" däruppe. 
Det var kallt ute men skönt med en långpromenad & vi hann avhandla både det ena & andra. 
Det var kul att ses igen & Tack för besöket! 
Jag värmde mig efter med en kopp kaffe sittande under en filt. 
Sen åkte vi & handlade mat & lagade mat när vi kom hem. 
Stephie kom hit vid tre & då gick vi en sväng med Charm igen. Vi tränar vidare på tömkörningen men Stephie höll i linan också för säkerhets skull. 
(null)

(null)

Han är ganska duktig men vill gärna vända & följa med om vi möter andra hästar. Men det går bättre för varje gång. 
Jag värmde mig med ett pilatespass sen när jag kom in. 
Stickningen kom fram ikväll igen, en skön sysselsättning när det är mörkt och kallt ute. 
Vi tjuvstartade lite med glöggen också. Brukar inte öppna den flaskan förrän första advent men i år fuskar vi. 
(null)

Mattes knä är lite för litet så Wilda håller i sig lite i bordet 😅
(null)

Hon gillar den här stilen bättre, så att hon kan sträcka ut sig på hela mina ben. 
(null)

Sov gott 
Kram ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0