Uteritt och storhandling

Vädret var helt okej på morgonen så jag bestämde mig för att rida ut. 
Sigge lunkade på & vi var båda nöjda över att alla kossorna nu är intagna för vintern. 
Tydligen finns det två förrymda kor i skogarna, dom har rymt från Flasarp som ligger någon kilometer härifrån. 
Dom ville jag inte stöta på så vi gick på vägen upp till Målskog (ridskolan) och Rickarp. 
(null)

Vi åkte ner på stan sen för att köpa födelsedagspresent till Felix som fyller år på söndag. 
Vi handlade lite på Ica Maxi också. 
Stephie och Danne har beställt köksstolar på Bergmans som hade kommit idag. Vi åkte dit (Danne kom också) för att eventuellt ta några i våran bil om dom inte fick plats i Dannes bil. 
Samtidigt passade vi på att titta på soffor. Det är ju mer än dags att köpa ny hit hem. 
Stolarna fick plats i Dannes bil & soffan får vi fundera vidare på. 
Vi åkte ner till Bankeryds industriområde sen & lämnade in en av stolarna från uteplatsen. Jag var för stark när jag skulle fälla ihop den & lyckades paja den. Nu är den inlämnad för att bli ihopsvetsad. 
Vårt sista stopp blev på Ica i Bankeryd. Där gjorde vi vår storhandling (hade 10% rabatt) 
Det blir middag för familjen på söndag när det är både fars dag plus Felix födelsedag. 
Vi stekte kassler & gjorde en blomkåls & broccoligratäng till, nytt recept som blev jättegott. 
Jag ligger (låg) efter med min pilates på grund av ryggen men bestämde mig för att prova idag. Ryggen kan ju bli bättre av rätt övningar men fel övningar gör väldigt ont. 
Det gick bra. 
Men i ena övningen lät det verkligen som om det krasade inne i ländryggen på vänster sida. 
Det gjorde dock inte speciellt ont så jag körde två hela pass, så nu är jag "ikapp" igen. 
Ikväll tyckte Wilda att Bosse skulle gosa med henne istället för att äta. 
(null)

(null)

Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0