Vårt nya lilla Charmtroll

(null)
Har ni sett något så Charmigt & gulligt? 😍
Stephie och Danne köpte denna söta ponnyn idag & jag var med & hämtade honom. 
Dagen började med att jag släppte ut Sigge och Bea vid 07. Sen fixade jag stallet, mig själv, åt frukost och mockade Beas hage innan vi lastade Bea strax efter 09. 
Bea bor ungefär 30 minuter härifrån i Sandhem utanför Mullsjö. Där har hon arton (!) shetlandsponnykompisar. Dom gnäggade välkomnande när vi kom med transporten. 
Bea kände alldeles säkert igen sig & har flera av sina avkommor kvar på gården. 
(null)
En sista bild hemma hos oss. 
Vi körde sen vidare mot typ Ljungskile för att hämta Charm. 
Papper skrevs lite utrustning provades 
(null)

Camilla säljer inte bara små söta shettisar hon har en hästsportbutik också. S&D köpte en tömkörningsgjord & tömmar plus att dom fick med lite andra grejer. 
(null)
Charm var snäll & åkte duktigt hela vägen. 
Sigge blev glad när vi kom hem med en liten kompis. 
(null)

Bosse hade lagat mat till oss alla (Tim var också här) och gjort äppelkaka till efterrätt. Det smakade jättegott eftersom vi bara hade med oss mackor, fika & frukt i bilen. 
När vi gick ut i stallet igen sen hade Sigge lagt sig ner. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu får vi hoppas att han kommer att trivas här hos oss i Kolaryd. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0