Ledig dag med huvudvärk

Jag vaknade vid halv sju, ungefär som jag brukar men valde att somna om idag. 
Kvart i åtta slog jag upp ögonen igen & insåg mitt misstag (att somna om) för nu hade jag en galen huvudvärk. Inte skönt alls men en Treo och ett par Alvedon senare släppte den. 
Det låter kanske lite komiskt men jag kallar det min lediga dag, den dagen när Sigge är ledig. 
Ridningen tar ju några timmar varje dag så för mig blir det lite extra tid över att göra annat. 
Idag behövde jag plantera om paprika och tomatplantor. 
(null)

Jag tvättade lakan också & bäddade rent i sängarna och körde en maskin till. 
Solen sken från en klarblå himmel så jag gick ut en sväng. Jag gick själv för jag ville gå på ridvägen i skogen (inte barnvagnsvänlig) & se hur mycket timmerbilarna har kört sönder.      Det var inte så farligt utan såg helt okej ut faktiskt, förutom att mycket skog är nertagen. 
(null)

(null)

Jag hittade årets första (för mig) tussilago vid vägkanten 
(null)

Vi hade rester kvar från igår som vi åt när Bosse kom in från verkstan. 
Sen tog vi en liten tur med nya bilen så att jag fick provköra den. Vi åkte ner mot Domsand vid Vättern & passade på att gå en sväng där med. 
Det blåste & såg inte alls skönt ut på Vättern idag. 
(null)

Men inne i hamnen var det lä och lugnt & stilla 
(null)

Bosse la ut Volvon till försäljning innan vi åkte iväg och när vi kom hem hade tre personer hört av dig och var intresserade. 
Den första som ringde åkte hit direkt. 
Jag var inte hemma när dom kom för Stephie ville ha promenadsällskap så jag gick iväg på min tredje för dagen. 
Snödropparna blommar lite överallt. 
(null)

(null)

(null)

Det var kyligt ikväll & ska bli minus fem grader i natt. 
(null)

Sov gott 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0