Mysig dag i Karlstad

Jag gick upp & red & fixade stallet tidigt som vanligt. 
Sen när vi hade druckit kaffe satte vi oss i bilen och körde mot Karlstad. Vi skippade tåget på grund av att om det inte skulle bli någon bilaffär så hade vi inte tagit oss hem. 
Bilresan upp gick bra & när vi kom upp sken     " Sola i Kallsta"
Jag släppte av Bosse vid bilfirman och åkte sen hem till Mia, som var ledig idag. Perfekt! 
Hon hade gjort jättegod lunch som vi åt tillsammans. 
(null)

Vi hann sitta & prata i soffan en stund med en kopp kaffe innan vi åkte ut till stallet för att titta på Ellens (systerdotterdotterns) nya ponny. 
Idag var det dock Stella, (den andra systerdotterdottern) som skulle rida Lotus. 
Vägen dit blev lite av en nostalgitripp för mig då vi hade häst där när vi var unga. 
Johanna och Stella var redan i stallet när vi kom dit. 
Han är jättegullig & snäll lilla Lotus 😍
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Stella var jätteduktig & travade & galopperade  på  travvolten som ligger så fint ner vid sjön. 
Halv fem körde jag hemåt. 
Bosse köpte bilen. 
(null)

Efter köpet körde han tio mil norrut i Värmland till Årjäng. Han pratade med den förra ägaren till bilen igår som hade behållit vinterdäcken och var villig att sälja dom till ett bra pris. 
Så Bosse fick 20 mil extra att köra. 
Han kom hem en timme efter mig. 
När jag hade passerat Skövde tändes plötsligt två varningslampor i Volvon.. inte kul. 
ABS.en hade pajat. Mer jobb för Bosse i verkstan. 
(null)

Nu ska hästarna få nattamat & sen blir det tidig sänggång. Klockan är 21 men man blir trött av att köra. 
God Natt 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0