Tapetklister

Idag fick hästarna gå ut vid sjutiden & sen in igen klockan nio. 
Rolf, hovslagarn kom sen klockan tio. 
Då hade jag lämnat Bosse liggande på hallgolvet med benen på en stol. 
Hans rygg small till när han skulle bädda sängen. 
Så i med smärtstillande & sen hjälpte jag honom att lägga sig bekvämt (??) med benen upp för att avlasta ryggen. 
När hästarnas hovar var klara & jag gick in igen hade Bosse tagit sig upp till soffan. 
Vi hoppas att det inte är så illa, att det går över hyfsat fort. 
Efter kaffet städade jag hela huset. Sen skulle jag laga mat, pulled pork med potatismos. 
Jag brukar alltid köpa mjölig potatis för då kan man göra vad man vill med den, koka, steka, mos, hasselback osv. Men nu hade jag bara fast potatis hemma av någon anledning. 
Men med lite extra koktid tänkte jag att det nog skulle funka att göra mos av det med. 
Men fy fasen vad vidrigt det blev. Riktigt segt tapetklister! Helt oätbart…
Så middagen bestod av pulled pork och sallad. Inte så mättande precis. 
Direkt efter maten fick vi kraftfoder levererat. Danne kom upp och hjälpte mig att bära in dom 14 säckarna. 
Sen gick jag ner till Stephie och vi tog en promenad med Saga. 
(null)

Nu är det helt bestämt att hon ska heta Saga Stephanie Wretmo. Vi gick nämligen till Ica där S köpte frimärke och postade brevet till Skatteverket med hennes namn. 
När jag kom hem satte vi på kaffe igen och åt jättegod ostkaka till. Den var det nog sömnmedel i för vi somnade båda två. Jag tog mer av en powernap medan Bosse sov länge. 
Ikväll har jag pysslat lite extra i stallet och tränat pilates. 
(null)

God Natt 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0