Vart är svensk sjukvård på väg?

Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen. 
Inget väder man längtar ut i precis. 
Wilda illustrerar bra hur man vill tillbringa en sån här regnig söndag. 
(null)

(null)

Förmiddagen ägnade jag åt telefon och sms. 
Tim har haft feber & hosta sen i onsdags, frossa på nätterna och nu ont i lungorna när han andas. 
Så det var dags att söka vård idag. 
Eller inte…
Dom som jobbar på 1177 har inte gått någon charmkurs precis. Jag tror att dom får bonus för alla dom lyckas neka vård. 
Det blev tvärnej. Han är inte alls sjuk…
Förr kunde man åka in till akuten, jourcentralen, eller närakuten som det heter nu, om man ville träffa en läkare. 
Nu är du inte välkommen någonstans. Du ska ringa först & sitta i lång telefonkö för att sen bara bli nonchalerad. 
Om han skulle fått en tid skulle han ha dokumenterat feberkurvan sen i onsdags..??? Det var deras regler & förresten har du inte lunginflammation avslutade hon samtalet med. 
Jag är så trött på vården. 
Bosses blodprover hade dom tappat bort förra veckan. 
Jag har inte påbörjat en medicinering jag är ordinerad på grund av flera olika direktiv, ingen tar ansvar & ingen bryr sig. 
En kompis opererade ryggen, spinalstenos,& dom ville skicka hem henne dagen efter trots bakomliggande sjukdom. Hon fick sen stanna en natt till. 
Hon härdade ut ett dygn hemma innan hon fick ringa ambulans. När hon kom in hade hon en sänka på 240 (normalvärde <20)
Nog om det. 

Vi ringde Mats och Marie för att höra om dom ville hänga med ut & äta. Men Mats hade redan påbörjat matlagningen och bjöd istället in oss att äta hemma hos dom. 
(null)
Det var lika dåligt väder på östra sidan av Vättern. 
Vi fick god mat & kaffe & kaka efter. 
Vi passade på att handla lite åt Tim också. 
Stephie tog in hästarna då vi blev lite sena hem. 
(null)

(null)

Håll er friska! 
Kram ♥️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0