Lördag=Hö & Hockey

Fick "sovmorgon" i lördags. Stephie fixade hästarna innan hon åkte till jobbet.
Kunde äta frukost i lugn & ro =skönt.
Dammsög nere på morgonen innan jag gick ut vid 9 & sopade rent på höloftet. Det är längesen vi hade hö nu,
ensilaget är smidigare men har inte kommit än. Gick över till Åke vid 10 & så började vi lasta hö på hans traktor & körde in till oss. Jag stannade kvar på loftet & packade medan Åke hämtade mer & mer & mer......
Hur mycket hö har han.....Hur mycket hö vill jag ha....??? Började få lite panik efter 60 balar (har ju beställt många ton ensilage som kommer om ca en vecka) Som tur var kände väl Åke oxå att det blev mycket & undrade om jag behövde mer än ett ton - det gör jag ju inte :) Så jag tackade efter 85 balar & fick lite spån på köpet.
Tim spelade hockeymatch 11.30 mot Nässjö. Jag missade första perioden men hann iaf till dom 2 sista. Tyvärr blev det förlust med 1-4.
Hem igen & skalade potatis innan jag sprang över & tog hand om Tobbe. Bibbi & Lina kommer hem inatt så fr.o.m imorrn har jag bara våra pållar att ta hand om.
Bosse gjorde biff medan jag var iväg så sen va det bara att sätta sig vid dukat bord,händer inte jätteofta men är väldigt uppskattat.
Lite kaffe & yatzy är alltid trevligt efter maten.
Frågade Stephie om hon kunde rida ut Chante en sväng om jag gick med & det ville hon. Men Tim ville oxå rida (klättra) Chant.. Så Stephie bestämde sig för att ta med kameran ut & jag tog med Rubin. Men precis när vi skulle gå iväg öppnade sig himlen.. Så vi hamnade i ridhuset istället. Jag ska träna lite byten,säger Tim då. Hur gör man?? ( han har inte provat att galoppera på Enchie förut ) Men visst fixade han det - några enkla instruktioner & han gjorde flera byten! Sanslöst egentligen.. Men visst han har ju ridit en gång tidigare i år :)
Åt kyckling i pitabröd på kvällen & tillbringade den för övrigt i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0