+34

Vaaarmt !
Red ut en sväng på morgonen igår (lördag). Stackars Enchie blev svettig trots att vi skrittade nästan hela vägen.
Resten av dagen tillbringades i poolen & solen + att förbereda lite mat. Skrapa en stor gryta färskpotatis, baka kladdkaka med fudgefyllning marinera kött osv.
Vid 19-tiden kom Henriks föräldrar & syster. Vi grillade, spelade volleyboll i poolen & njöt av den varma sommarkvällen. Rubin fick oxå komma till baren en sväng. Han vet precis vad det betyder när vi vänder nosen däråt. Han fick välja på Cola eller Fanta, det blev Cola & han drack upp, hela burken + åt några salta pinnar till.
Han älskar det! När barnen va små fikade han alltid med oss på gräsmattan.

I morse va det jättevarmt tidigt. Bestämde mig för att låta hästen vila idag.
Vi började med att göra rent poolen & kolla värdena på den & klorera lite mer.
Sen va det dags att använda musklerna. Hästarna behövde nya hagar & grannen är snäll & låter oss använda deras fält. Fy va svettigt det var. Drack flera liter vatten medan jag slog i stolpar i den lite för torra marken.
Hästarna blev iaf jätteglada när dom fick gå dit & äta lite gräs :) Det var värt all svett:)
När jag sen stod i en svalkande dusch (& väntade på att Bosse skulle komma hem med Kinamat, mums) så ringde Tim & ville ha hämt på golfbanan & sällskap till löpträning på Axamo... Hade jag visst glömt..
Ok ut ur duschen, på med springkläder & iväg ( utan mat i magen) Det var absolut proppfullt med folk vid Axamo. Men inte många va lika dumma som oss som valde att springa - alla andra låg på badstranden naturligtvis.
Hej & hå, +34 grader & springa intervall = 6x1000 meter.Trodde ett tag att jag skulle säcka ihop & spy men magen va ju helt tom så jag klarade mig :)
Det åskar lite runt omkring nu på kvällen men verkar inte bli nåt större oväder just här.
Dags att natta hästar & mig själv.
NattiNatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0