Helgen

Helgen har varit mysig & rolig.
Fredan va som vanligt på jobbet = mer el.mindre kaos :) Åkte hem & lagade lite mat till Tim, åt själv lite yoghurt & somnade sittande några minuter i soffan. Red sen ut en sväng, skrittade bara. Klar i stallet vid 18.50, snabbt in & bytte om & slängde mig i bilen & åkte till Smedjehov. Stannade till på vägen & köpte köttfärs & tacobröd.
Dalens match började 19.30, motståndare var Troja/Ljungby. Dalen vann med 3-1 :) Heja Dalen. Tim fick assistpoäng oxå :)
Det är så ovant att få med en glad & nöjd Tim hem efter träning och matcher. Men det verkar som om vi får vänja oss vid det  :) HÄRLIGT
Hann sen äta lite tacos innan vi somnade.
Stephie började jobba 06.45 på lörd.morgonen så hon tog hästarna, jätteskönt! Vi andra sov ända till 10.15. Väldigt ovanligt !
Efter lite frukost, smink & hårfix åkte vi ner på stan. Köpte lite kläder att ha på festen ikväll hos Klas & Lisa Heed.
Köpte 2 outfits men till slut bestämde jag mig för att ta en "tunika" som jag hade sen innan...
Städade sen & käkade tacorester.
Stephie skjutsade oss tiil Heljemo vid 17.30. Sen gick vi tillsammans till Blombergs för en fördrink. Den kombinerade 50-års & bröllopsfesten började 19.00
Det blev en jättekul kväll med roligt folk, jättegod mat & mycket musik & dans. Snälla Stephie hämtade oss mitt i natten ( 02.15 )
Söndan har varit ganska lugn. Vaknade pigg vid 9. Hästarna fick sitt & jag åt en ensam frukost (ingen annan vaken än) Körde sen Tim till Albin & svängde förbi Hööks & köpte glucosamin. Hoppade in på Konsum oxå & köpte lite potatis. Hemma igen fixade jag lite mat, lax m potatismos blev det idag, jättegott, är lite trött på kött faktiskt. Det blir ju ganska mycket kött på grillen på sommaren.
Gick ut i stallet efter maten när Tim & Bosse åkte till träningen. Anette & Casper kom & pysslade & red lite på Rubin. Jag red Ench i ridhuset på kandar. Han accepterade betten bättre denna gången, skönt.
Efter duschen skulle jag bara äta lite yoghurt innan jag skulle ta itu med strykningen - men jag somnade visst...sittande i soffan. Strykningen får vänta! sitter kvar i soffan en stund till sen hägrar sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0